Volgers

Volgers

woensdag 4 oktober 2023

gestopt

Dit weekend ben ik gestopt met journaal kijken en nieuws op de radio luisteren. Al veel langer ergerde ik me aan de opsomming van ellende.Triest voor de nabstaanden,maar waarom moet ik kennis nemen van een treinramp in India of een busongeluk in Nigeria? Bovendien heeft het nieuws een bepaalde kleur en dat is niet altijd de mijne.Praatprogramma's keek ik al langer niet meer.Nu merk ik hoe de journaal-en nieuwstijd zat ingebakken in mijn systeem. Snel afwassen,want ik MOET kijken. Of in de ochtend het radiootje klaarzetten om te luisteren.Ik ben gewoon aan het afkicken....... Niet dat ik het wereldgebeuren buitensluit. Maar op een nieuwssite bepaal ik,welk item ik wil lezen en welk niet.Ook al zou ik de laatste politieke nieuwtjes missen,dan is dat nog niet erg.De PZC-site geeft voorlichting over alles wat er in de buurt gebeurt of georganiseerd wordt. Dat is genoeg.Het is zo lekker rustig.

11 opmerkingen:

  1. Het enigste wat ik nog volg is NOS teletekst.Minimum aan beeld en geluid.Alleen wat tekst.Meer niet.Verder alleen nieuwe media voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent niet de enige, denk ik, Izerina. Ik 'snel de koppen' op de online nieuwssite van de NOS, en laat alle drama's aan me voorbijgaan. Soms klik ik ergens op, maar dat gebeurt steeds minder vaak, merk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor dat van steeds meer mensen. Ben zelf van 5 kranten naar 0 kranten gegaan. Begon 's morgens om 05.30 met lezen en schreef nogal wat ingezonden brieven naar de diverse kranten over al het (mijn mening) onrecht. Dat luchtte wel op maar daar werd niemand beter van. Qua radio luister ik nog wel naar NPO klassiek maar die hebben gelukkig maar heel weinig nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik begrijp dat helemaal, manlief wil graag alles weten maar ik niet meer, je wordt er soms zo down van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het voelt soms al te veel nieuws. En dat nieuws wordt de hele dag aangevoerd, ververste nieuwsberichten, newsflash, push-berichten...als je zou willen zit je de hele dag gekluisterd aan of je telefoon of een andere medium. Ongefilterd komt alles binnen. Dus snap goed dat je zelf die filters instelt en ook de mate van aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij werkt ook dat anders. Het zit niet in nijn systeem gebakken. Maar ik kijk wel en realiseer me hoe de mensheid lijdt en het motiveert me. Te doen wat ik kan om met een goede motivatie zoveel mogelijk zelf giede dingen bij te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk ook eigenlijk zelden meer journaal. Maar de kranten blijven wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sinds ik NLZiet op de IPad en pc heb, kijk ik nauwelijks smart tv meer. Langlopende series kijken doe ik op de IPad. Verslaafd aan X voor overig nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap je heel goed Izerina. Het gevoel van 'wat een ellende' bekruipt mij ook steeds vaker als ik het nieuws kijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp het wel van veel mensen maar we leven in deze wereld en dan wil ik toch ook wel weten wat erin gebeurt.

    Izerina, ik las dat je moete hebt om paragraven te maken en een regel ertussen.
    Werkt dat ook niet met Ctrl of Shift vasthouden samen met Enter? Zo werkt het namelijk wel op Faceboek. Maar ik heb zelf geen blog en dus geen ervaring

    BeantwoordenVerwijderen