Volgers

Volgers

zaterdag 14 oktober 2023

kilo's

Een vriendin vertelde deze week,dat ze niet meer snoepte,vanwege suiker. Dit voor spijsverteringsproblemen. Een leuk bijverschijnsel was gewichtsverlies."Dat moet ik toch ook kunnen"dacht ik. Niet dat ik een grote koekjes/chips eter ben.Voor mij is lekker fruit een snoepje en dat eet ik veel.Dus probeer ik nu maat te houden ( zei zij na een paar dagen verjaardags-appeltaart.)........Mijn man is ook met een streng keto-dieet begonnen. Hij groeide na het stoppen met roken en probeert die kilo's nu kwijt te raken. Dat motiveert mij ook om een beetje streng te zijn tegeover mezelf.Mijn eerste snoep-stop is vanmiddag. Bij de vrouwencirkel is er appeltaart. Nog een keer een stukje wordt te veel,dus ik ga bedanken.Ik hoop mijn vriendin achterna te gaan,maar weet,dat de verleidings soms groot kan zijn.

7 opmerkingen:

  1. In de zomer kom ik altijd 1-2 kilo aan puur omdat ik dan meer fruit eten. Ik ben nogal gek op nectarines en wilde perzikken en partner houdt daar niet zo van. Maar vaak moeten die snel op en dan eet ik er wel 3-4 per dag. Nu dus weer terug naar de basis. Maar het helpt niet dat we nu met veel peren zitten, geraapt en geplukt in de vlakbij gelegen boomgaard. Voor de 4e week maak ik op zaterdag appeltaart.
    Een andere blogster heeft een leuke receptengroep opgezet, elke 2e week vd maand een recept. Gisteren had ik mijn perentaarten daar aangedragen. Ik heb zelf geen blog dus heeft Elizabeth er een bloje van gemaakt.https://busybessy2.blogspot.com/2023/10/perentaarten-van-lot.html

    Goed dat je man voor keto heeft gekozen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes! Hier ook zo-een die wel wat minderen mag (maar het o zo moeilijk vindt...).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes!!!!!! Zelf mag ik ook wel weer eens gaan oppassen. Ik heb de laatste tijd zonder hoofd erbij, gegeten en dat kan niet.
    Binnenkort moet ik weer bloed prikken dus ik ga jouw voorbeeld ook maar volgen. Het laatste gebak heb ik voorlopig weer achter de kiezen ..................

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hier ook iemand die er wat aan moet gaan doen! Maar dan ook echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snoep sinds begin juli thuis niet meer: dus geen koekjes, snoepjes en chips meer. Ook eet ik minder grote porties en mager beleg. Op mijn werk, naailes en op visite eet ik wel zoetigheid, maar met mate. Inmiddels ben ik al vijf kilo lichter.
    Succes met het afvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes Izerina! Het valt niet altijd mee om de verleiding de baas te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes Izerina, ik kan je geen tips geven, ik ben heel goed wat minderen betreft, ik ben er té goed in en dat is ook weer niet de bedoeling! IK snap hoe vervelend een paar kilootjes teveel kunnen zijn, die broek- of roktailleband die knelt, of de trui die te strak zit, niet fijn. Maar door wat te matigen lukt het vast om ze weer kwijt te raken.

    BeantwoordenVerwijderen