Volgers

Volgers

zaterdag 28 oktober 2023

halloween

Gisteren was de buurt-halloweentocht.Met een kaars of versiering konden mensen aangeven of de kinderen mochten aanbellen.Ze bonsden op de deur en ik schrok natuurlijk van al die geesten.Of ik het aanvoelde,ik had een extra zak snoep gekocht. Het was dit jaar een grote groep verklede kinderen. Het snoep,maar ook de mandarijntjes waren bijna op........Op zo'n moment is ook bij kinderen het verschil in karakter al merkbaar. Een meisje dat bedeesd vroeg:"Mag ik er twee,want daar staat mijn kleine broertje?"En grote jongens die met een snelle graai twee marsjes meenamen. Het laatste meisje zei teleurgesteld: "Oh is het fruit op,ik houd niet zo van snoep". Ik ben snel nog een appeltje gaan halen.Want zulk gezond gedrag moet beloond worden. Aan het eind van de tocht was er een disco voor de kinderen. Leuk dat zoiets georganiseerd wordt in straat-verband.Er is nu maar weinig snoep over voor de kleinkinderen van de buurvrouw.

5 opmerkingen:

  1. Ja het is leuk dat zoiets georganiseerd wordt. Maar waarom nou niet met St Maarten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker leuk zo'n feestje voor kinderen. Hier in de buurt Sint Maarten. Ook met lampions en met snoep om uit te kiezen. De 11e van de 11e.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè. In dit buurtje gebeurd dat niet meer. Allemaal oudjes. Saai?... Nee hoor lekker rustig hier te mogen wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat ze dat bij jou in de buurt zo doen Izerina. Dat heb je op het Achterhoekse platteland dan weer niet : )

    Het bedeesde meisje is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen