Volgers

Volgers

woensdag 5 juni 2024

breed

Op internet las ik,dat personenauto's steeds breder worden. Wat problemen kan geven met de ouderwetse maten van parkeervakken.Maar hier in het dorp is nog een probleem. Toen zo'n 20 jr geleden de hoofdstraat veranderd werd,maakte men het autogedeelte smaller en de voetgangers delen breder. Dat ik bij bestelbusjes het voetgangersgedeelte op moet met de fiets om niet aangereden te worden,daar ben ik aan gewend. Maar steeds vaker blijft er naast een personenauto zo'n smal stukje straat over voor een fietser. Eerst dacht ik,dat het mijn leeftijd was. Iets minder zeker op de fiets. Maar nu snap ik,dat het ook de breedte van de auto is. Als het regent stap ik zelfs af. Want door zo'n spekglad gootje het voetgangersdeel op,is ook niet fijn.Ik ben benieuwd,hoe de ruimteverdeling gaat eindigen

1 opmerking:

  1. Ik heb ook wel het idee dat auto's steeds groter worden. Je ziet vaak van die grote tanks. Ik snap dat niet eerlijk gezegd. Die van ons is niet zo gek groot, maar die is ook tweedehands en oud.

    BeantwoordenVerwijderen