Volgers

Volgers

donderdag 13 juni 2024

verdwenen

De laatste tijd vraag ik me af "Waar is het voorjaar gebleven? Het lijkt wel verdwenen".Natuurlijk,het jonge groen is gekomen en de bloemen. Maar vaak te bewonderen in de regen met winterkleding aan.Ook de jonge musjes zijn er. Schuilend in de perenboom voor de nattigheid.Het is zoeken naar een moment met droog gras, om te maaien. Om niet te spreken van boeren,die niet kunnen planten in hun moeras-akkers. Of hagelbuien op het fruit........Als gepensioneerde heb ik de tijd, om als het een dagdeel droog en zonnig is,in de zon te gaan zitten.Maar het voelt vreemd,de laatste maanden. Alsof een bepaald verloop van seizoenen ingebakken zit in het menselijk systeem.En de andere uitvoering van de lente niet klopt.Ik hoop,dat de zomer "normaal"verloopt.Zeker voor alle mensen,die op vakantie gaan.En voor de beroepsgroep,die er zijn brood mee moet verdienen.Maar ook om de uitvoering van de seizoenen weer zo te laten verlopen,dat het past bij de innerlijke kalender.

6 opmerkingen:

  1. Tja, het weer is bizar... heb er zelf best last van....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet alleen het gevóél dat het niet klopt. Het klopt ook echt niet. Denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar waren we de vorige week in Groningen een weekje en was het heerlijk weer, warm genoeg om lang buiten te zitten.
    Dit jaar gaan we pas eind september en ik hoop dan ook dat het een verlengde zomer wordt en we dan ook nog buiten kunnen zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wij zijn 3 weken geleden naar denemarken geweest voor vakantie.schitterend weer.1dag regen waar de boeren heel blij mee waren want het was erg droog. wat een mooie natuur daar en wat een bloemen pracht zelfs langs de bermen volop bloeiende struiken.heel anders dan die saaie wegen in nederland.en nog volop insecten .het is ons favorieten vakantie land.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat wij enorm gewend zijn aan de wisseling van de seizoenen dat dit voor niemand nu prettig is. Op school lopen we te bibberen want de kachels zijn uit en om het gebouw weer op temperatuur te krijgen zijn een aantal dagen nodig. Dus straks als de temperatuur omhoog gaat is het binnen waarschijnlijk weer te warm. Ik heb nog HANDSCHOENEN aan op de fiets in de ochtend, OP DERTIEN JUNI!!! 😖

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt wel een punt inderdaad, hoewel ik de vele regen best gezellig vind. Ik huiver bij de gedachte aan zo'n tropisch hete zomer.

    BeantwoordenVerwijderen