Volgers

Volgers

donderdag 27 juni 2024

waterleiding

Mijn man was water aan het putten voor de tuin. Ineens dacht ik aan de tijd,dat een put met pomp ook drinkwater was. In mijn jeugd hadden we een goede kennis,die in een huisje in de polder woonde. Geen waterleiding en riool. Een poepdoos,heel boeiend voor ons kinderen. In de keuken een koperen pomp voor welwater. We kregen een glaasje limonadesiroop met pompwater. Ook de aardbeien waren daarin gewassen.Nooit diarree gehad na zo'n bezoekje. Ons eigen putwater zou ik niet graag ongekookt drinken. Maar voor noodgevallen kan het gekookt en gedronken worden.

4 opmerkingen:

  1. Zou koken alleen voldoende zijn? En zou het lekker water zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herinner me ook nog wel een pomp bij mensen thuis, maar zij hadden ook een waterleiding en een kraan in de keuken. Ze woonden in Oostvoorne in een villa, ik denk dat het een overblijfsel was van vroeger tijden. Het waren wel rare mensen want het ze waren duurzaam voordat het woord bestond. Ze deden samen met één theezakje, hun limonadesiroop was zo verdund dat het niet meer te proeven was en ze hadden heel goedkope kaakjes. Allemaal dingen die als kind indruk op me hebben gemaakt. En hun namen vond ik ook gek, Jan en Joop. Wist ik veel dat Joop vroeger een meisjesnaam was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij was dat bij mijn oma van mijn vaders kan ook zo. Eigenlijk had dat best iets moois.

    BeantwoordenVerwijderen