Volgers

Volgers

zondag 2 juni 2024

kou en wind

Doordat het voorjaar is,was ik me minder bewust van de toch wel lage temperatuur en wind. En de passende kleding en verwarming bij zo'n weertype. Vandaar,dat ik het gisteren koud kreeg en rillerig werd. Eerst haalde ik een lekker warme trui achter uit de kast. Dat scheelde een beetje. Maar de kou zat al te veel in mijn botten. Ik heb de kachel aangezet en ben met een kop gemberthee er dicht bij gaan zitten. Eigenlijk lijkt zo'n dag op een warme februaridag en kan ik me het beste zo gedragen.Dus zit ik achter de laptop met die dikke trui en brandt de kachel. Het is beter om tegen de middag kachel en trui uit te doen. Dan misschien nog even in gewone zomerkleding buiten dan de zon te genieten.Wonderlijk weer.

8 opmerkingen:

  1. Ook al staat de thermostaat op 20 gr toch doen we elke dag de cv even aan, het voelt zoveel kouder in huis dan de temperatuur aangeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, mooie foto, je krijgt het al behaaglijk warm als je er naar kijkt! Ik was vanochtend eerlijk gezegd te lui om de (hout)kachel aan te maken en heb even een uurtje de verwarming aangezet om de ergste kou te verdrijven. Het is killetjes, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar; van de week voelde het zo kil dat ik inderdaad een vest in de avond aantrok. Geen verwarming aangedaan. Mis de zon die de huiskamer opwarmt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De verwarming sloeg hier aan! Op 2 juni!! De thermostaat gaat op zondagochtend naar 20 graden en het was net geen 19. We wonen in een oud hoekhuis zonder spouwmuurisolatie, dus het wordt wat sneller koud dan middenin een rijtje. Maar dan nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk. Maar door alle drukte was ik me ook totaal niet bewust van de kou maar ik loop dan ook constant met warme vesten aan en andere wolligheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supergezellige kachel Izerina! Gaat die op gas? Heerlijk om daar bij te gaan zitten!

    BeantwoordenVerwijderen