Volgers

Volgers

zondag 10 september 2017

geuren

Vanochtend wisselden de etensgeuren elkaar af. Ik was met een kookochtendje bezig. Na een onbijt van kaaspannenkoekjes  kwam de kokosgeur. Ik maakte een gelatinepudding van fruit en kokosmelk.
Toen overheerste de lucht van kikkererwten. Ik vind ze heerlijk,als ze gekookt zijn. Maar tijdens het garen stinkt het voor mij naar zeemleer.
Daarna maakte ik stukjes kip voor mijn man. Een signaal voor het buurhondje om even langs te komen. Dan krijgt ze een stukje brood, gedoopt in jus. Merle was wandelen en Kyra nam de kans waar om beleefd te wachten, of er nog iets te halen viel


Als laatste waren de reuzentomaten aan de beurt ,om verwerkt te worden tot tomato relish. Het recept las ik op een blog. Het inkoken geeft een azijnige geur. Kyra moest niezen en verdween weer naar huis.
Het kokkerellen vind ik leuk. De enorme afwas minder. Maar die is ook gedaan. Nog even roeren en dan de potjes vullen. Intussen is het al weer lunchtijd geworden.
 
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Keurig nette keuken. Spin en span. Ook als je gekookt hebt. Chapeau voor dat. Ik ben altijd snel en grof in de keuken. Ram, troep en snel.

    Maar ik vind het ook weer snel op te ruimen. Gisteren waren er zomaar drie bonen naast de gaspit beland. Ergens vind ik de tijd die nodig is om op te ruimen minder interessant dan ubernetjes koken.

    De keukenvloer, in mijn huishouden zonder kinderen en dieren, dweil ik slechts wekelijks.

    Geminimaliseerd is mijn huis. Ik ben lekker snel klaar en schoon. Dat wel weer. Tegelijkertijd staat al een halve week zaden van tomaatjes te drogen in de vensterbank. Ze wachten op de volgende stap. Opbergen natuurlijk.


    Kikkererwten doe ik altijd in de snelkookpan.

    Het is fijn om voorraad te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ...is de relish gelukt? Ruikt inderdaad behoorlijk naar azijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De smaak is prima. Ik had hem meer moeten laten inkoken. Voor de volgende keer.

      Verwijderen