Volgers

Volgers

maandag 8 januari 2018

heerlijk



Al weken lang was ik niet naar de dijk geweest. De vele regen had van het gras een modderbende gemaakt. Op sommige stukken zo glad als sneeuw. Ik liep daar moeilijk en ben mijn rondjes met Merle in het dorp gaan lopen. Op een stevige ondergrond.
Maar het droge weer en de harde wind van de laatste 48 uur hadden het pad beter begaanbaar gemaakt. Zo kon ik vanmiddag weer mijn favoriete ronde maken. Het was heerlijk,die koude wind in het gezicht.
Behalve de natuur en het water had ik ook de dijk-bekenden gemist. Soms loop ik met mensen op, die  ik al twee honden lang ken. Vaak zijn het gezellige gesprekken, ook wel over levenszaken.
Nu liep ik met een meneer, die ook rugklachten had. We hadden eenzelfde tempo en gingen beiden tegen een boom staan, als onze honden te wild te keer gingen. Want regelmatig wordt iemand omver gelopen en daar hadden we  geen zin in.
Thuis wachtte een warme kop thee en de kachel. Ik werd er slaperig van. Het was genieten voor mens en hond. Ik hoop, dat het nog een paar dagen droog blijft.

1 opmerking: