Volgers

Volgers

donderdag 28 november 2019

truien

"Kom maar passen in mijn kleine kringloop" appte een vriendin. Zij had deze week de kleding van haar overleden man uitgezocht. Ik had al een paar lamswollen truien van hem gekregen.
De één na de andere prachtige trui kwam uit de zak. Want A. en ik hadden niet alleen dezelfde maat de laatste jaren, maar ook dezelfde smaak. Mijn vriendin had alles al gesorteerd op 100% katoen of wol.
Het "oh wat een mooie" klonk regelmatig. Een enkeling was te groot of niet mijn kleur. Zo kwam er een stapel van negen truien, waarvan drie van lekkere warme wol. De rest van mijn leven hoef ik geen truien meer te kopen.
Het is voor mij zo'n groot assortiment, dat ben ik niet gewend. Het past trouwens niet in de kledingkast. Dus leg ik de helft apart en draag die afwisselend b.v. een volgend jaar.
Het was mooier geweest, als hij ze zelf nog had kunnen dragen. Maar dit voelt ook goed. Als ik zo'n trui aantrek, zeg ik wel eens in mezelf "He A,bedankt he!".

4 opmerkingen:

  1. Daar word je warm van, op meerdere manieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer een mooie voorraad en zo fijn dat het ook een mooie herinnering heeft .Geniet ervan als je ze draagt en van de mooie herinneringen aan de persoon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! En voor je vriendin is het fijn dat de truien goed terecht zijn gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen