Volgers

Volgers

donderdag 15 december 2022

een raadsel.

Er was gisteren een handschoen onvindbaar. Een raadsel. Ik ging in gedachten na,waar ik ze voor het laatst gedragen had. Op de fiets vanaf de kaaskraam richting huis. Ik liep nog even bij de buurvrouw binnen en stopte ze in mijn zakken. De buuf vroeg toen ik wegging "heb jij geen handschoenen aan ?". Ik pakte ze uit mijn zak om te laten zien. Daarna legde ik ze in de fietstas en ging naar huis. Met kaas,handtas en handschoenen liep ik naar binnen. Daar bleek het maar één exemplaar te zijn....... We hebben toch gezocht! Overal,tot op de straat toe. Een appje naar de buurvrouw "ligt er een handschoen in je tuin". Niets,helemaal niets,om nijdig van te worden. Vanochtend kwam het antwoord. Waarschijnlijk is de handschoen blijven plakken aan de handtas. Toen via de tafel op een stoel terechtgekomen,deels onder een jas,die over de leuning hing. Zoiets zou ik niet verzinnen. Maar één geluk,ik hoef geen nieuwe handschoenen te kopen.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig! Want zonder handschoenen is het niet te doen met deze kou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je hem terug hebt gevonden! Handschoenen zijn in mijn ervaring helaas vaak net als sokken. Er verdwijnt er vaak eentje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, dat zou mij kunnen overkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je inderdaad aan 1 handschoen? Fijn dat ze weer een paar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen