Volgers

Volgers

woensdag 15 mei 2024

beetje belazerd

Tien jaar geleden kochten we zonnepanelen. Echt uit milieuoverwegingen.Groene stroom voor ons zelf en de energiemaatschappij. De salderingsregeling vond ik wat overdreven. Ik had best een klein bedrag willen betalen voor het gebruik van aanleveren en afnemen van stroom aan/van het net.Omdat we vier jaar geleden nog extra panelen kochten,is de aanschaf er nog niet helemaal uit. Onze "winst"bestond voornamelijk uit elektrisch bijverwarmen en daardoor gas besparen........ Maar nu zijn de regels veranderd door de terugleverkosten. En zijn de vele zonnepaneelhouders een probleem voor het net geworden door de onregelmatige levering van stroom. Zoveel mogelijk gebruiken op momenten,dat de zon schijnt,kan ook niet iedereen. Ik durf wasmachine en droger niet aan te zetten,als ik niet thuis ben.Misschien dat er een doorbraak komt in de productie van niet te dure zoutaccu's. Wij zijn te oud,om daar nog aan te beginnen. En het argument "voor het milieu",daar twijfel ik een beetje aan. Paneelhouders kunnen nog wel eens een beetje belazerd worden.

4 opmerkingen:

  1. Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen. Vraag me ook af of ze dat niet eerder hadden kunnen voorzien en daar maatregelen voor treffen, voor die onregelmatige stroomlevering. Rare toestand, eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe dan ook, er moet altijd aan ons verdiend worden! Dus meestal worden we min of meer belazerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd weer vraagtekens. Je denkt iets goed te doen maar zeker weten we het nooit. Goed voor dit moment denk ik dan maar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad turbulent wat betreft zonnepanelen..... Ik baal er ook van.

    BeantwoordenVerwijderen