Volgers

Volgers

zondag 5 mei 2024

geen gekraak

Al een tijd lang kraakte mijn fiets bij het trappen. Het voelde niet goed,alsof elk moment de ketting er af kon lopen. Mijn man stelde me gerust,dat kon niet. Hij oliede de ketting. Helaas de herrie bleef. Nu was de ketting slecht bij aankoop van de tweedehands fiets. Dus een nieuwe ketting er op. De tandwielen werden nagekeken en vernieuwd . Toen was het helemaal drama,schakelen komn niet meer. Mijn man baalde "Word ik nou zo oud,dat ik een fiets niet meer kan repareren?". Hij dacht aan een kapotte naaf.......Gelukkig is hier een vriendelijke fietsenmaker. Die alleen onderdelen verkopen prima vindt en ook doe-het-zelvers nog advies geeft. Het was de naaf. De fietsenmaker had een tweedehand wiel in de juiste maat. Dat wiel zit op de fiets en vanochtend reed ik voor het eerst sinds lange tijd zonder gekraak. Hopen,dat het lang goed blijft.

3 opmerkingen:

  1. pech komt en gaat, geeft soms wel wat zorgen, totdat... je even niet meer kraakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal duimen voor je, niets zo vervelend als een fiets die niet lekker fietst! Ik kan gelukkig bij mij op school terecht bij de vmbo afdeling techniek, daar zit ook een fietsenmakersafdeling bij. Sinds de kwaliteitsrijwielhandel in mijn wijk gestopt is laat ik het dus op school doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het toch kon oplossen. Dat soort fietsenmakers zijn prettig!

    BeantwoordenVerwijderen