Volgers

Volgers

donderdag 11 juli 2024

dag smurf

Het hondje van een vriendin werd steeds slechter. Hij heeft vroeger veel bij ons gelogeerd en was dikke maatjes met onze hond. Maar nu werd het tijd,de moeilijke beslissing te nemen. Gisteren liet mijn vriendin hem inslapen. Ik ging mee.Dat was een moeilijk moment,maar de komende tijd ook. Wakker worden in een stil huis. Veel gewoonten,die nu niet meer nodig zijn. En langzamerhand toch minder contacten op straat. Mensen met een leuk hondje worden vaak aangesproken,zeker door andere hondeneigenaren.Zelf hadden we op een bepaald moment de gedachte "Nu het regent kunnen we binnen blijven,nu Merle er niet meer is. Geen hondenrondje meer". Die tijd gaat voor mijn vriendin ook een keer komen

7 opmerkingen:

  1. Lieve foto van het Smurfje waarover je vaak schreef.
    Ja het verdriet bij afscheid van een huisdier is heftig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach dat is verdrietig! We hebben begin juni onze kat van 17 jaar moeten laten gaan, ik mis haar nog iedere dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze lieve Mac is al ruim tien jaar dood. Maar nog heel vaak kijk ik, zodra ik 's morgens beneden kom, naar de plek waar zijn mand stond en waar hij altijd geduldig wachtte tot er iemand kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje. Hij lijkt wel wat op onze Trixie, die hebben we helaas ook moeten laten inslapen. Ik voel mee met je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief koppie. Moeilijk besluit lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach gossie wat een snoet. Zo'n hond is dan wel geen mens maar wel een huisgenoot he. Hij zal gemist worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Afscheid nemen. Het blijft zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen