Volgers

Volgers

zondag 7 juli 2024

huizen

In ons stukje straat stonden het laatste jaar 5 huizen te koop. Mijn naaste buren hebben het huis bijna een jaar in de verkoop gehad. Wel kijken,maar niet kopen. De andere huizen zijn sneller weg.Eentje zelfs in een week.Drie en vijf huizen verderop stonden twee huizen op funda. Beide dames zijn overleden. Het kleinste en voordeligste pandje is deze week verkocht. Het andere grotere huis staat al vier maanden leeg. Terwijl het mooi is en geen gebreken heeft,met normale prijs ...... Dan denk ik "Hoe komt dat? Wat is er aan zo'n huis,dat tot nu toe niemand er voor valt? Zou het met energie te maken kunnen hebben?". Ik weet,dat de buurvrouw daar tijdens de coronaperiode wel eens zwaarmoedig was. Zou dat voor gevoelige mensen nog te merken zijn? Ik hoop voor haar kinderen,dat er snel een koper gevonden wordt. Dan zijn ze van een hele zorg af.

6 opmerkingen:

  1. Ha Izerina, daar ben ik weer. Na heel veel gepruts aan de instellingen van mijn nieuwe browser lukt het me nu weer bij jou te reageren :-) Je zou inderdaad bijna zeggen dat het aan de energie van dat huis ligt ja, als andere woningen inmiddels wel verkocht zijn. Ik voel het vaak wel aan, als ik een huis binnenkom...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, interessant is dat, dat het ene huis veel sneller verkoopt dan het andere. Ik heb ook weleens gelezen dat iemand het huis diep van binnen niet kon loslaten. Maar de sfeer of de energie in een huis kan zeker ook meespelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee hoe zoiets komt. Ik heb drie keer een huis gekocht en bij alle keren was het gevoel bij binnenkomst eigenlijk al doorslaggevend en wist ik meteen of ik er wel of niet wilde wonen. Ik heb niets met 'energie' maar waar het dan wel aan lag? Sfeer, geur, licht zijn natuurlijk een paar factoren, naast de prijs maar die komt pas later.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar geloof ik nou helemaal niks van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad wonderlijk, ook omdat er toch zo'n woningnood is? Ik zou dan denken dat woningen amper leeg staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat appart hè. Hier zie je ook dat soort dingen. Wij moeten het maar afwachten. Als het 2 of 3 maanden niets wordt stoppen we en blijyen we hier. Geen man over oord.

    BeantwoordenVerwijderen