Volgers

Volgers

vrijdag 17 augustus 2018

ancient aliens

Begin jaren '70 las ik het boek "waren de goden kosmonauten". Het had enorme impact op me en bracht me aan het twijfelen over het geloof uit mijn jeugd.



Nu kwam ik op History de serie "ancient aliens" tegen. Hetzelfde gegeven, n.l is de aarde in de oudheid bezocht door een buitenaardse beschaving. En heeft die kennis achtergelaten. Alleen nu met het laatste onderzoek op dat gebied.Ik smul er van.
De afleveringen van drie kwartier zijn nu net lang genoeg. Laatst was er eentje over de kennis uit de veda's. Dat bracht weer het boek "de tao van fysica"in herinnering. Zoeken leverde het oude beduimelde exemplaar op. Het staat op mijn herlees-lijst.

3 opmerkingen:

  1. O, ja, tijdens de hete dagen keek ik er veel naar. Niet dat ik alle uirleg zonder meer accepteer, maar er bestaan genoeg mysteries die nooit opgelost zijn. Het zet een mens aan het denken,al is alles op ancient aliens te gooien misschien wel net zo eenzijdig als overal God of goden verantwoordelijk voor te maken. Het verwonderen is mij al genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was indertijd ook zo onder de indruk van Waren de goden Kosmonauten. Had het boek uitgeleend en nooit meer terug gekregen. Laatst heb ik het opnieuw gekocht op een rommelmarkt. Maar nog niet echt herlezen. De serie ken ik niet. Ik ga eens op zoek. Het boek dat jij noemde over The Revenant, was niet in onze bieb. Maar 'in het land' waren er drie. Heb het dus gereserveerd, maar dat kan wel even duren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige boeken of films laten zo'n indruk achter.

    BeantwoordenVerwijderen