Volgers

Volgers

dinsdag 21 augustus 2018

nazomer





Voor mij is het zichtbaar aan het nazomeren. In de ochtend moet er een lampje aan. Soms met zwaar bewolkt weer zelfs de fietslamp, zoals vanochtend. Ik schat, dat ik nog hooguit twee weken het onverlichte pad langs het water kan nemen. Dan wordt het een "winterse"dorpsronde met de hond.
Het licht, de kleuren en geuren van de natuur, maar ook alle overvloed stemmen me wat weemoedig. Langzaam aan afscheid van de zomer. En wat voor zomer. Ik weet, dat we nog veel prachtige 20+ gr dagen kunnen krijgen. Maar dat zijn dan cadeautjes.
Aan de andere kant voel ik de gezelligheid van binnenshuis zijn aankomen. Lezen, wat knutselen, kaarsjes en kachel aan, stoofpotten. Als het dit weekend koud wordt, ga ik stoofvlees maken. Uren op het gas en een heerlijke geur in de keuken
Nu ga ik bramen plukken om gelpudding te maken. En me te goed doen aan de rijpe druiven.

6 opmerkingen:

  1. Zomer is toch mijn favoriet. Tussen 25-30 voel ik me prima.
    Mijn zomerfruit zijn nectarines en wilde perzikken en mirabellen van eigen boom, de laatste zijn helaas al op. De andere 2 nog paar weken te koop dek ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus neem ik afscheid van de zomer en zoek wapens voor de winter. Tegen de regen en de kou en een winter zonder........... (Herman van Veen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de avond is het al heel snel schemer nu ,maar ik vertik het nog om kaarsjes aan te doen ,daar begin ik later pas mee .Zelden heb ik zo genoten van een zomer als dit jaar en ik geniet nog steeds Maar je hebt gelijk ,straks maken we het in huis gewoon gezellig.Ik heb trouwens vorige week wel zuurkool met worst gemaakt iets wat ik nooit doe in de zomer .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou het meest van de zomer en zeker deze zomer, maar de rest is ook best

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou 't helemaal niet erg vinden als het zomer blijft met lekker lange dagen van licht. De winter vind ik steeds minder aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen