Volgers

Volgers

donderdag 9 augustus 2018

heerlijk...regen

Vanochtend vroeg was het nog droog. Ik fietste een extra lang rondje met de hond. Ook met boodschappen doen was er geen drup te bekennen. Vlug haalde ik nog alle rijpe bramen en tomaten van de struik/planten.
Mijn man had Merle meegenomen naar een vriend. Toen hij uren later in de regen terugkwam, ging hij kletsnat meteen even langs de dijk. Dat betekende, dat ik er niet uit hoefde.
Het was gewoon vreemd om uren lang te luisteren naar het geluid van de regen en het gorgelen van de regenpijp. Ik hoop, dat deze bui goed is geweest voor alles, wat op het land stond te verpieteren. Misschien wordt het grasveldje weer groen.
Dit was echt een koelere kookdag. Notencrackers, champignonsoep als lunch, jam maken van de bramen en een simpele pasta als avondeten. Dat betekende wel vaak afwassen. Er staat nog iets te wachten op me.
Tot nu toe is hier nog niets te merken van storm. Ik heb wel alle losse dingen uit de tuin binnen gezet. En net tussen de buien door een droog avondrondje gedaan.
Wie ook droog zat, was de half tamme kauw. Hij bivakkeerde bijna de hele middag in het voerhuisje.



1 opmerking:

  1. Inmiddels is het Zaterdag .De storm is gelukkig aan ons voorbij gegaan ,ook wij hadden al van alles weggezet .Nu zijn er al heel wat buien gevallen en het is in mijn tuin te zien .Ik had geen moeite met het warme weer maar toch is dit ook even lekker .En net wat je zegt met deze koelere dagen is koken weer veel prettiger .Wat leuk die Kauw die bij jullie zat te schuilen !

    BeantwoordenVerwijderen