Volgers

Volgers

zondag 24 maart 2019

jonge Morse



Gisterenavond keek ik de opgenomen van aflevering van de jonge Morse. Het speelde eind juli 1969 rond de eerste maanlanding. Altijd had ik het gevoel dat die detective serie "vroeger"speelde. Kleding, inrichting huizen, mentaliteit en vooral de auto's gaven me dat idee.
Maar nu besefte ik dat die fantasiefiguur Morse misschien een jaar of tien ouder is. En die tijd mijn jeugd is. Want die maanlanding zit ook  in mijn geheugen gebeiteld. Mijn man en ik waren op vakantie in Spanje. En zaten in een goedkoop hotelletje in Almeria. Die avond werden alle gasten,(veelal dames van lichte zeden met hun cliënten) uitgenodigd om in de bar naar de tv te kijken .
Een groot zwart/wit beeld. Commentaar in het Spaans. Misschien dat ik daardoor nog meer gefixeerd was op de beelden. Er ging een gejuich op, toen de eerste mens zijn stap op de maan zette.
Dit jaar is het 50 jaar geleden. Ik ben benieuwd, of er aandacht aan besteed wordt. Want de NPO is niet zo scheutig met berichtgeving over oude of nieuwe feiten uit de ruimtevaart.
De detective aflevering keek ik met veel eigen herinneringen.

2 opmerkingen:

  1. Mooie aflevering weer. Maar vind die hele serie erg de moeite waard. Op de Belg is hij op vrijdagavond te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder die herinneringen die je hebt aan de eerste maanlanding!

    BeantwoordenVerwijderen