Volgers

Volgers

woensdag 13 maart 2019

klimaatterreur



Wat je ook kijkt, luistert of leest, er zijn vele alarmerende berichten over het klimaat.Sommige media weren zelfs commentaar van mensen, die twijfelen aan de opwarming van de aarde door mensengedrag. Dat vind ik een griezelige ontwikkeling. Vrijheid van meningsuiting?
Door het vele nepnieuws en gesjoemel met cijfers weet ik ook niet meer wie en wat ik kan geloven.
Maar enkele zaken vallen me op.
Zelden wordt gesproken over de overbevolking als een medeoorzaak van de vele vervuiling en overconsumptie. Laat staan dat men dat probleem gaat aanpakken.
Diesels zijn een grote boosdoener. Maar hoeveel pompen met blauwe diesel(niet vervuilend) zijn er? En waarom moet die brandstof zoveel duurder zijn?
Nederland moet van het aardgas. Waarom geen waterstofgas door ons aardgasnet? Bij de aanschaf van een warmtepomp moet het huis heel goed geisoleerd zijn. Maar hoeveel kuub gas heb je dan nog nodig. Bovendien kunnen zonnepanelen een deel elektrische verwarming verzorgen.
Waarom worden er nog niet overal bomen geplant om CO2 weg te vangen? Hier was een actie van een tuincentrum. Bij inlevering van een tuintegel, kreeg men een plantje om daar neer te zetten. Dat is een ludieke manier om wateroverlast te verminderen
Zo zit ik regelmatig me te verbazen over al die ophef over CO2 reductie hier in dit kleine landje. En ben bang, dat de burger straks geld moet betalen voor maatregelen, die misschien weinig zoden aan de milieu-dijk zetten. Want er wordt aardig wat angst aangewakkerd.

7 opmerkingen:

  1. Wat betreft waterstofgas: om dat te maken heb je heel veel elektriciteit nodig (om water te splitsen), zolang er nog niet een overschot aan groene elektriciteit is, zet dat dus geen zoden aan de dijk. Mocht er in de verre toekomst wel heel veel goedkope en groene elektriciteit geproduceerd worden (door windmolens), dan is het wel een optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ingewikkelde materie en de berichtgeving is lang nietbaltijd juist en onpartijdig. Dat de mens er de hand in heeft dat het zo slecht gaat is voor mij wel duidelijk. Hoe op te lossen is mij onduidelijk aangezien de Mens gedreven is door hebben. Ik ben bang dat het niet meer helpt ook.
    Na ons de zondvloed maar de jongste generatie zal het aan de lijve ondervinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Izerina,
    Wat een goed verslag,wij denken er net zo over als jou.
    Hoe dit verhaal verder gaat, we zullen het zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zelfs zo dat er in Nederland momenteel massaal bomen gekapt worden!
    De dwaasheid gekroond, als je het mij vraagt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad intrigerend... En ik las ergens dat ze in andere landen juist inzetten op aardgas, terwijl wij er hier vanaf moeten. Ik snap er soms niks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe dan ook de burger gaat betalen voor welke klimaatregeling dan ook. Maar dat betalen doen we niet alleen in geld. We betalen ook doordat er veel verpest word. Natuur verdwijnt. Dieren verdwijnen. Monumenten worden aangetast. Huizen verzakken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Alles moet wijken voor waar de mens recht op denkt te hebben. Verre reizen, meer snelwegen, meer spullen, meer huizen. Ik denk dat de teloorgang niet te stoppen is, sterker nog er word nu al gekeken naar andere gebieden om te vervuilen cq te vernietigen. Want na de aarde is de ruimte aan de beurt. Wonen op de maan, op mars de mogelijkheden lijken er te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen