Volgers

Volgers

vrijdag 15 maart 2019

schatten

In de stromende regen ging ik mijn gereserveerde boeken ophalen. Het uitleenpunt is maar 3x per week kort open. Dus na een mail moet ik er snel naar toe.
Terugfietsend had ik het heerlijke gevoel  met een stel schatten naar huis te gaan. Mijn vriendin uit Suriname was "de profeet" aan het lezen "Zo mooi, echt iets voor jou" zei ze. Vaak had ik citaten gelezen, maar het boek nog nooit. 
Ook kwam ik een boek van Helena Klitsie tegen over het leven van Swami Vivekananda. Zo jammer, dat die schrijfster maar drie boeken op haar naam heeft staan.
In de Happinez las ik over iemand, die een voetreis naar Istanbul maakte. Ook dat leek me de moeite van het reserveren waard.
Ik had het gevoel van kiezen bij een Italiaanse ijskraam. Welke lekkernij zal ik het eerst "eten". Het werd de Swami. Een prachtig boek over die eerste monnik, die naar het westen kwam. Bovendien een mooi tijdsbeeld van het einde van de negentiende eeuw.
Het is voor mij niet erg, dat het binnenweer is. Regelmatig ben ik te vinden met een boekje in mijn hoekje.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen hoeveel voorpret je hebt om je boeken te gaan lezen .Geniet er maar lekker van !
    fijn lees weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond dat laatste boek over de Swami geen lekker leesmateriaal. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen