Volgers

Volgers

maandag 11 maart 2019

storm



Wat een wind gisterenmiddag. Ik dacht, dat ik alle losse voorwerpen uit de tuin had weggezet. Maar nee, er rolden  twee bakjes door de tuin. Even later zag ik nog iets waaien. Ik had plantenbakken met plexieglas als afdekking. En daarop voor de stevigheid een zware bloempot. Afdekplaat lag ergens in de tuin en de poten waren in stukken. Wat een natuurgeweld.
Regelmatig schrok ik op van een hard snerpend geluid. De wind,precies in een stuk tochtstrip. Spookachtig. Neem daar de trillende muren bij en het voelde onprettig.
De overbuurman belde aan "Jullie hebben stormschade,ik zag iets van dak vallen" Gelukkig waren het geen dakpannen maar een flink stuk loodstrip van het schuurtje. Toen het tegen vier uur wat rustiger was, heeft mijn man het lood er weer opgezet. Met nieuwe schroeven, dus dat zit wel goed.
Zo zagen we ook het patiodakje van de buurvrouw steeds omhoog waaien. Daar was niets aan te doen. Gelukkig was er maar een gedeelte kapotgewaaid.
Zelf heb ik met de watersnoodramp geen "onderwaterstaan" meegemaakt. Maar ik weet van leeftijdsgenoten, die toen als kind het water hun huis in zagen komen en ook familieleden verloren. Een vriendin zei gisteren"Ik ben nog altijd onrustig met dit weer".

3 opmerkingen:

  1. Ik vind storm echt een verschrikking .Wij hebben een afdak met golfplaten aan de achterkant van ons huis en daar is ook onze slaapkamer [ beneden] dus houd het lawaai me wakker.Ik vraag me steeds af wanneer er een paar afwaaien .Een aantal jaren geleden ook gebeurd ,toen hebben mijn man en ik er samen allemaal nieuwe platen op gezet,maar ja we worden er niet jonger op dus dat zou nu geen optie meer zijn .Als ik boodschappen ga doen blijf ik zo ver mogelijk bij bomen en huizen vandaan.Niks aan dit weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh brrr ik vond het bij ons al heftig, laat staan daar bij jullie in de buurt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ging hier in de Achterhoek ook flink te keer. De luiken schoten steeds los en rammelden dan tegen de ramen.

    BeantwoordenVerwijderen