Volgers

Volgers

woensdag 14 augustus 2019

geheugen



Omdat mijn man nu niet meer rookt, vliegen de kilo's er aan. Om dat te stoppen, gaat hij een poosje op het Atkins dieet. Meestal werkt dat goed. Ooit,misschien wel 30 jaar geleden gebruikte ik een kunstmatige zoetstof voor hem. Poedervorm en normale smaak. Maar beiden wisten we de naam van dat spul niet meer.
Die zoetstof was toen een tip van mijn oude tantetje in den Briel. Ik belde, of zij het merk nog wist. Wat is haar lange termijn geheugen op 93 jarige leeftijd goed. Ze mag dan niet meer weten, wat ze als ontbijt had of vergeten, dat we komen. Maar nu was het antwoord op mijn vraag "Oh ja hoor, dat was sionon. Van Bayer". Ik stond versteld.
De combinatie van tantes geheugen en google(die soms op elkaar lijken) leverde de juiste informatie op. Het spul bestaat niet meer. Andere merken ,zeker stevia  hebben een bijsmaak. Dus dat wordt niet jezelf verwennen met een dot dikke zoete slagroom op de koffie.

5 opmerkingen:

  1. Voor veel dingen is de gewone vloeibare zoetstof van het Kruidvat prima, geen nasmaak zoals vaak bij stevia.
    En om mee te bakken gebruik ik Erythritol onder de merknaam Sukrin te koop ook goed te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een goed geheugen. Hoop dat de tip van Lot je man verder helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik allang geen suiker meer. Je went eraan. Die druppels om iets te zoeten zijn prima, ik gebruik ze in gerechten waar je net een beetje zoets in wilt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat ze dat feitje dan nog wel wist zeg!

    BeantwoordenVerwijderen