Volgers

Volgers

zaterdag 3 augustus 2019

net niet het haasje



Een klein eindje fietsen gaat gelukkig weer. Dus maakte ik mijn ochtendronde. In alle rust, dacht ik.
Maar daar zat op een grasveld vlak bij de vierbaansweg een grote haas.. Merle had nog niets gezien. Ik draaide snel om en lokte haar mee met een snoepje. Er was geen wind, dus ze rook ook niets.
Als Merle eenmaal rent, is ze doof voor bevelen. Het tweetal had zo op de weg kunnen komen. Het was wel niet druk, maar toch! Ik was echt geschrokken.
 Morgen maar goed ver vooruit kijken. Want ik weet hazen en konijnen te zitten, maar dat is een heel eind verderop. En een ongevaarlijke verkeerssituatie. Dit veld met bosjes was vorige zomer fazantengebied. Maar die vliegen op, daar valt minder jachtplezier aan te beleven. Nee, laat Merle het maar bij kraaien-pesten houden. Die vliegen weg en gaan in een boom zitten schelden.

2 opmerkingen:

  1. Je hebt in ieder geval goede zintuigen en bent als een haas weggefietst. Fijn dat fietsen weer gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat eng inderdaad! Je wilt niet dat je hond ineens een drukke weg opstuift natuurlijk. Ik ben ook altijd erg bezorgd om onze Trixie.

    BeantwoordenVerwijderen