Volgers

Volgers

woensdag 18 maart 2020

boodschappen.

Nu probeer ik één keer in de week boodschappen te doen. De rest komt met de internet-boer. Die zet trouwens de kisten voor de deur, vermeldde een mailtje. Maar fijn, dat ze blijven leveren.
Het was voor een gewone dag om half negen druk bij de super. Maar het viel me op, dat de mensen echt afstand hielden. Als iemand iets pakte uit de koeling, wachtte de volgende met het pakken van zijn/haar producten tot het vrij was. Ook met het passeren in de gangen tussen de schappen werd flink uitgeweken voor elkaar. Respectvol allemaal.
Dat was maandag bij de apotheek wel anders. Ik haalde tegen sluitingstijd mijn ooggel. "Ik loop even met u mee naar buiten om diep adem te halen"zei de assistente. Ze had nog nooit zo'n drukke dag meegemaakt. Ook medicijnen werden via herhaalrecepten veel eerder in huis gehaald dan normaal. Een deel van de voorraad was op.
Dinsdag had de apotheek zich aangepast aan dit nieuwe verschijnsel. Herhaalrecepten alleen op juiste datum. En drie klanten per keer in de apotheek. Met het gevolg een lange rij op straat.
Ik ben blij, dat ik weer groenten en fruit in huis heb. En hoe dat verder gaat zal de tijd leren.


7 opmerkingen:

  1. Helaas is mijn ervaring op Tholen anders.
    Vanmorgen heb ik bij de Aldie boodschappen gedaan en vond het ongelooflijk te merken hoe mensen zich eigenlijk totaal NIET aan zelfbeschermende maatregelen houden.
    Mensen stonden dicht bij elkaar te praten en bij de kassa drongen een paar mensen zich langs de rij omdat ze niet hadden.

    Misschien denken ze hier in de biblebelt wel dat God hen behoed oid. Maar ik hou rekening met hun zondagsrust en andere gewoontes. Zou den wel graag willen dat ze ook me mij rekening houden.

    Normaal ben ik niet super hygienisch en handenwassend bezig of erg voorzichtig met alles maar nu kan ik dat deels niet door gedrag van anderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet deze week naar de apotheek, ik ben benieuwd hoe het hier is.
    Ik vond het in de supermarkt wel meevallen, maar ik was vroeg en het was nog niet zo druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de supermarkten trekken mensen zich blijkbaar niets aan om wat verder uit elkaar te blijven ,ze houden gewoon geen afstand .Wij halen onze medicijnen uit de kluis bij de huisartsen praktijk en dat kan zowel binnen als buiten ,nu doen we dat maar even buiten tenzij er iets niet klopt want dan moet ik toch naar binnen ! Het is zo'n onwerkelijke situatie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kennelijk is het per supermarkt, per moment en waarschijnlijk per persoon verschillend hoe we omgaan met het virus. Ik denk dat het een situatie is die niet iedereen echt tot zich door wil laten dringen. Anderen raken weer in paniek. Ik probeer maar kalm en begripvol te blijven. We zullen er toch samen doorheen moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben blij om je verhaal over de supermarkt te lezen. Gelukkig! Je hoort ook zoveel nare verhalen van mensen die elkaar verdringen. Dat was dus wel in de apotheek, maar ik ben dus blij over je supermarkt ervaring....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkige vrouw? Ik zei tegen mezelf dat elke kredietverstrekker die mijn leven en dat van mijn gezin zou kunnen veranderen, iedereen die op zoek is naar een lening, naar Hen zal verwijzen. Als u een lening nodig heeft en u bent 100% zeker dat u de lening terugbetaalt, neem dan contact met hen op en vertel hen dat mevrouw Faye u naar hen heeft verwezen. sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Our proposed offer for clients in the new year is positive and total commitment, so working with us gives you maximum assurance of getting funded for we have an A+ rating in financing. Frank Loan Services (FLS) over the years has been highly rated as one of the best online companies with a cheaper interest rate. If you are in need of financing, don’t hesitate to contact us through phone (+1-713-389-6778) or E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen