Volgers

Volgers

maandag 23 maart 2020

dichtbij



Het coronavirus komt wel letterlijk dichtbij, als je buren in quarantaine zitten, omdat één van hen besmet is.  Waarschijnlijk opgelopen in een ziekenhuis in Breda. Daar lag een zwager op sterven en de buurman reed zijn zus. Op zulke momenten ben je er voor elkaar en verwacht je niet zo'n gevolg.
Hij is gelukkig niet erg ziek. Ze hebben voedsel genoeg in huis en hun zoon legt verse groenten en fruit op de stoep. De regels zijn nu zó ,48 uur geen verschijnselen en je mag weer(met afstand) naar buiten voor de noodzakelijke dingen.
Vreemd allemaal. Positief vreemd voor mijn 93 jarige tante. Die heeft voor het eerst van haar leven geskyped met mijn broer. Ze vond het echt leuk. Telefoneren en elkaar zien.Mooi initiatief van de verzorgenden in dat huis.
Aan de dijk was het nu rustig. Gisteren ben ik omgekeerd,net spitsuur. Als je iets harder praat kun je op 1,5 m elkaar toch verstaan. Dus liep ik gezellig op met een andere hondenmevrouw. Konden de honden spelen.
Ik ga nog maar even een boterkoek bakken voor hiernaast. Ik heb voldoende ingrediënten in huis. Een paar stukjes naar de andere buren. Daar startte vandaag de chemo. Wat bof ik met wat het leven me nu brengt.

5 opmerkingen:

  1. Dat is dichtbij. Maar leuk dat je tante toch contact kon hebben op deze manier. Echt leuk. Tja, een rare wereld. Gelukkig rustig op de dijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker dichtbij! Sterkte met alles. En ik krijg ineens zo'n zin in boterkoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is zeker heel dichtbij .Wat lief dat je wat lekkers maakt voor je buren .Vorige week bracht mijn dochter wat dingen die hier niet te krijgen waren ,ik werd er gewoon verdrietig van om haar niet even te kunnen knuffelen omdat we door allerlei toestanden elkaar al een tijd niet gezien hadden .Daar sta je dan op 2 meter afstand te praten met elkaar .Maar ja het is niet anders Wat super dat je tante aan het skypen was op die leeftijd en lief van de verzorgenden om dat te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is dichtbij! Inderdaad is het zegeningen tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je ook wat naar je buren brengt. Het is letterlijk dichtbij voor jou. Goed om te horen dat de buurman er niet zo erg ziek van is gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen