Volgers

Volgers

zaterdag 23 mei 2020

troep

Nu de strandtenten nog gesloten zijn, ligt er meer troep op strand. Iemand op het terras laat daar zijn bakjes achter. Heb je iets lekkers afgehaald, dan doet lang niet iedereen de kartonnen en plastic resten in een vuilnisbak. Ik zag een foto van een stuk strand hier. Alsof er afvalbakken waren omgekiept.
Zo is ook te merken, dat er meer fietsers of wandelaars even pauze houden op het bankje bij de brug. Daar stond jaren lang een grote afvalbak. In de herfst is die weggehaald. Lang niet iedereen stopt zijn afval terug in de fietstas. Het is er af en toe een grote bende met blikjes, papier,  plastic bakjes, zelfs pizzadozen. Gelukkig nog geen gebroken glas, dat is gevaarlijk voor hondenpootjes.
Vanochtend was het meeste afval weer netjes opgeruimd door de gemeente. Al eerder dacht ik er aan. Ik zal eens een mailtje sturen of de grote afvalbak weer teug geplaatst kan worden. Dat maakt het voor de nette recreanten gemakkelijker om hun vuil ook echt op te ruimen.
Voor mij ook een voordeel. Merle laat een enkele keer een flinke hoop achter op de kade. Ik moet dan een eindje fietsen met mijn poepzakje voor een afvalbak.
Ben benieuwd, wat ik voor antwoord krijg.

4 opmerkingen:

  1. Ja, echt onbegrijpelijk, mensen die hun troep overal maar neergooien.
    In Rotterdam zie je vooral altijd veel Redbull-blikjes op straat, in struiken, plantenbakken etc. Ik had al een theorie, dat dat drankje iets doet met je hersencellen, waardoor je ineens niet meer weet waar de vuilnisbakken staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in de stad zijn er een aantal vuilnisbakken weggehaald, omdat mensen er hun huisvuil in dumpten. Er zijn wel nieuwe bakken voor teruggekomen, met een smallere opening, maar veel minder. Er wordt echt over geklaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd OF je antwoord krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is de gemeente heel alert op meldingen mbt vuilnis dat rondzwerft. Je kan via mail of buitenbeterapp meldingen opsturen. Daar wordt altijd op gereageerd. Heel fijn. Wat ik zelf kan meenemen in speciaal daarvoor bestemde zakken, ruim ik zelf op mbv een grijper. Als de zak vol is, een mailtje naar de gemeente en ze komen het ophalen.

    BeantwoordenVerwijderen