Volgers

Volgers

zondag 3 januari 2021

de beste wensen

Toen ik zo'n 50 jaar geleden in Zeeland kwam wonen,was ik verbaasd over de manier van wensen na de jaarwisseling. Tot minstens een week in januari hoorde ik overal "de beste wensen". Terwijl ik uit een "gelukkig nieuwjaar"-streek kwam. Nog steeds moet ik er aan wennen.Vanochtend om 7.00 kwam ik een meneer uit de straat met bevriende hond tegen. "De beste wensen he?'klonk het. Mijn antwoord is dan "En weer een normaal jaar".Bekende mensen op de fiets of aan de overkant van de straat,iedereen roept "De beste wensen". Als de hoeveelheid wensen de werkelijkheid gaat vormen,moet het goed worden in 2021.........Een andere mooie gewoonte,die ik hier leerde kennen,is na 24.00 de straat op en de buren de goede wensen brengen. Deze keer was het wat anders,maar misschien nog wel meer gemeend.Op gepaste afstand riep ieder zijn wens. Een enkel elleboogje. En genieten van het kindervuurwerk,afgestoken door een fan,die dan helemaal straalt. ........Toch was iedereen het er mee eens,volgend jaar hopelijk weer met een knuffel en een glaasje bubbels.

5 opmerkingen:

  1. Nou, ik zeg ook: Gelukkig Nieuwjaar! tegen jou!
    Gezellig, zo met de buren op straat. Hier ook 'de beste wensen'. Gek eigenlijk, nooit over nagedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vroeger, toen stonden we gezamelijk beneden in de hal met een glaasje. Dat doen we ook niet meer in onze kleine apartementenflat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zegt men ook 'de beste wensen', maar ik wens jou een gezond en gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zeggen we ' veul heil en zeegn ' 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle goeds voor 2021.
    Ik kom ook uit een regio van 'beste wensen' en vond het in het begin in Brabant maar vreemd dat niemand van de buren om 24.00 naar buiten kwam.

    BeantwoordenVerwijderen