Volgers

Volgers

donderdag 14 januari 2021

nodig?

Nu met de sluiting van zoveel winkels,merk ik pas het gemak van even het dorp in gaan ,om te kopen wat nodig is. En ik bestel al zoveel online. Mijn schoensmeer is op. Ik wilde eigenlijk goed spul kopen bij een kleine ouderwetse schoenwinkel. Online te koop,maar om nu verzendkosten te betalen voor zo'n klein blikje. Nee,dan gebruik ik maar even kleurloos smeersel tot de winkel weer open is...........Mijn man wilde een fleecedeken hebben in een grotere maat. Helaas niet te bestellen. Dan voldoet gelukkig ook een reuze badlaken. .......Lastiger is het met reparaties.Je kunt wel bestellen en afhalen bij een bouwmarkt,maar dan moet je wel precies weten,wat nodig is. Wij hadden lekkage in een tuinschuurtje.Gelukkig was het niet de loodflap. Maar mijn man is van " alles reserve hebben". Dat kwam dit keer goed van pas. De juiste plank,een nieuwe pan en alles zit weer..........Ik wilde graag een speciale kaart versturen. Toen heb ik een eenvoudig exemplaar zelf gemaakt. Ik maak een lijstje van alle dingetjes,die ik nodig heb. Gaan de winkels dan weer open,dan koop ik die. En misschien ook wel "reserve".

9 opmerkingen:

  1. Ik ben een beetje als jouw man, ik heb ook veel in reserve. Alleen laatst brak een veter, maar ik heb er eentje uit een andere schoen kunnen halen. Maar misschien verkoopt de grote supermarkt ook wel veters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de kleinere dingen is het hopeloos .Ik wil graag mijn lieve internet vriendin mooie kaartjes sturen die haar wat troost kunnen geven en bij de Readshop hebben ze altijd heel mooie maar helaas ook daar mag ik alleen een pakje afgeven of enveloppen of postzegels kopen ! Gelukkig vond ik bij Appie een lief kaartje .Tja het is niet anders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Partner heeft ook veel in voorraad en hij si altijd snel met alles aanschaffen gelukkig want hij is nu met plinten bezig en stopcontacten enin en eraan geplaatst.
    Ik moet de vitrage korter maken, de nieuwe vensterbank is net iets hoger maar kan geen band kopen dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier in het dorp is de schoenmaker 3 dagen per week open.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier is de schoenmaker ook open. Vond ik wél vreemd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pas als je iets gaat missen merk je hoe verwend we zijn en hoeveel gemak er is. Dan kun je behoorlijk onthand zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed van je man! Ik houd ook erg van voorraad, maar mijn man gaat juist liever om de haverklap naar de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik spaar ook veel dingen op die ik ‘nodig’ heb, en in de tussentijd roei ik met de riemen die ik heb. Dat blijkt dan ook nog eens prima te gaan, en je wordt er creatief van. Ieder nadeel hep s’n voordeel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik woon momenteel in Griekenland - Kreta waar de lockdown al langer en ook strenger is. In winkels die wel open zijn (supermarkten) mogen niet essentiële producten niet verkocht worden. Dit zijn bv ook wasknijpers, sokken, waxinelichtjes ed. Ik vind het wel leerzaam te ervaren hoe vanzelfsprekend wij alles maar vinden. En ook leuk te ontdekken dat je zelf dingen kunt repareren (hier ook kapotte veters), zelf kunt maken (kaartjes van verpakkingen en knipsels uit tijdschriften) of helemaal niet nodig zijn (veel).

    BeantwoordenVerwijderen