Volgers

Volgers

zaterdag 30 januari 2021

stilte

Al die jaren,dat we in Frankrijk op vakantie waren,genoten we enorm van de stilte. Zelfs overdag was er daar aan het eind van een doodlopend weggetje vrijwel geen geluid. En dan in de avond. Een prachtige sterrenhemel,zoveel zie je hier nooit. En verder doordringende stilte. Soms doorbroken door het hinneken van een paard of een blaffende hond......... Gisterenavond liet ik na negen uur Merle nog even uit. En waande me terug op die Franse boerderij. Zo stil! Als een deken om me heen. Een ander hondenmevrouw vertelde me,dat ze het af en toe bijna griezelig vindt,helemaal alleen op straat........ De stilte mag dan Frans zijn,helaas de hemel was het niet. Bewolkt en door de lichtvervuiling zien we hier minder sterren. Nee,dan zou er een elektriciteits storing moeten komen. Wie weet is een keer stil en donker

5 opmerkingen:

  1. Geweldig, zulke stilte en zo'n mooie sterrenhemel! Nee zoveel sterren zien we hier helaas niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt donker en echt stil is het hier nooit. Ook nu niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke herinneringen die dan weer boven komen. Soms kun je daar even helemaal in terug zijn en bijna realistisch opnieuw ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een energie storing durft die mevrouw helemaal niet meer haar hond uit te laten! De stilte en rust voert mij terug naar mijn jeugd. Wat buiten de bebouwde kom was. Nu vinex woningen. Ik vind het heerlijk. Mensen groeten ook weer vaker wanneer ik een rondje doe. Zelfs hondenbezitsters houden meer afstand. Toch neem ik altijd mijn hikingstok mee. Geen opspringende honden ajb.

    BeantwoordenVerwijderen