Volgers

Volgers

zaterdag 9 januari 2021

gespannen

Een enkele keer moet ik flink mijn best doen,om niet gespannen te zijn. Alsof die spieren dat vanzelf doen. Deze week was ik bij de tandarts. Hoewel ik wist,dat het kleine gaatje vullen geen pijn zou doen,lag ik als een plank in de stoel "Ontspannen"dacht ik steeds bij mezelf en vertraagde mijn ademhaling. Dat lukte dan voor korte tijd en als vanzelf sloop de spanning er weer in.........Zo ook vanochtend. Het was hier en daar glad op straat. Mijn benen voelden als stokken Weer zei ik tegen mezelf "ontspannen".Dat ging dan goed tot er weer een stukje straat met glinsterende aangevroren steentjes was. Mijn looptempo was vertraagd en regelmatig riep ik "Merle wachten". Ja met vier pootjes en nagels is het veel makkelijker lopen. Als er nu morgen weer gladheid is,weet ik,dat het al wat beter gaat.Geef me dan maar regen.

6 opmerkingen:

  1. Ik had het ook vanmorgen, ik glibberde hier en daar. Het is een kunst, hoor, ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier was vanmorgen de stoep spiegelglad, ik besloot maar "schaatsend" te lopen, dus mijn voeten niet optillen, maar ontspannen lukt dan toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee er zijn geloof ik ook ongelukken gebeurd. Ik heb steenkoude voeten. Er zit dus sneeuw in de lucht maar ik zit hoog en droog en weet hier van niets. Zo nieuws kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat bij de tandarts herken ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar. Juist door dat aanspannen stress je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je gespannen bent, helpt het om je handen op je buik te leggen. Ik doe dat altijd bij de tandarts.

    BeantwoordenVerwijderen