Volgers

Volgers

zondag 17 januari 2021

kort sprookje

Met veel bombarie was het aangekondigd. Er kwam sneeuw.Hier begonnen aan het begin van de middag mini-vlokjes te vallen.Toen er een klein laagje lag,liet ik Merle uit. Hier en daar waren al kinderen met een sneeuwballengevecht bezig. Ze moesten nog wel schrapen. Ik houd van de geur van sneeuw. En de lichtval bij de aparte grijze hemel,waar al dat wit uit dwarrelt. .......Later werden de vlokken groter en vielen als een gordijn naar beneden. Daar kan ik stil naar kijken,het is bijna meditatie.Toen verscheen er een enkel kindje met een slee.De herinneringen borrelden op. Wij hadden vroeger priksleetjes en een schuin aflopende straat naast het huis. Zo duwden we ons zelf naar beneden. Natuurlijk maakten we sneeuwpoppen en zelfs een keer een heuse iglo. Heerlijk was dat........Jaren geleden,in de winters,dat er nog vaker sneeuw lag,waren er meer kleine buurkinderen. Onze hond uit die tijd trok dan de slee.Een feest was dat.Maar vanochtend was ik blij,dat de straten weer schoon waren. Dat loopt wel gemakkelijker.

8 opmerkingen:

  1. Ik had liever een dik pak gehad. Maar ja, lieverkoekjes worden niet gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was niet veel en maar even. Maar altijd bijzonder, sneeuw. Wat een leuke foto, die kleumende duifjes. Ik dacht eigenlijk dat dat het sprookje was... ze leefden nog lang en gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was even prachtig...het is nu weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had vandaag ook het liefste lekker in de verse knerpende sneeuw gelopen, maar wel fijn dat het er toch even was. Sneeuw zomaar vallend uit de lucht. Mooie kleur heeft alles dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, bij mij riep het ook jeugdherinneringen op. En ook al was het maar weinig, en kort, fijn dat de kinderen die het nog niet kenden het nu even hebben kunnen meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja zo gaaat dat bij het ouder worden. Sneeuw is leuk als je er niet meer uit moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij moesten best lang wachten op de sneeuw, hier in de Achterhoek. Maar zondag was de wereld toch wit! Alleen niet zo lang, maar dat geeft niet.

    BeantwoordenVerwijderen