Volgers

Volgers

woensdag 25 januari 2023

eet smakelijk

"You will eat ze bugs"zei Klaus Schwab. Inderdaad ineens is insectenmeel groot nieuws. Gemengd door producten zoals repen en pizza. Of in een broodje.Gelukkig staat het wel vermeld op het etiket bij de kleine letters-ingredienten. Wat ik griezeling vind,is de toestemming om insectenmeel ook in diervoeder te verwerken. Niet voor honden of katten,maar voor planteneters. Heel lang geleden kregen koeien ook dierlijk meel door hun voer. En ontstond de "gekke koeien-ziekte"met verschrikkelijke gevolgen voor een mens,die een stukje verkeerd vlees at........Een paar jaar geleden heb ik bugs-burgers geprobeerd. Smakeloos,geef mij mijn eigen bonen-burger maar.Ook vond ik een zakje gevriesdroogde meelwormen.Met wat uitjes en knoflook gefrituurd.Ook niet lekker. Dan mogen er wel projecten op basisscholen zijn,waar kinderen insekten leren eten,maar of die indoctrinatie echt de verkoop stimuleerd? Ik ben heel benieuw,hoe dit in de toekomst gaat verlopen.

7 opmerkingen:

  1. Ik zie eerlijk gezegd niet in wat het verschil is tussen dierenleed en dierenleed. Of een koe lijd omdat hij dood moet of een sprinkhaan. Ik denk dat wij mensen daar verschil tussen maken in ons denken . Maar is dat ook werkelijk zo, zit daar verschil in.?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ding zal het niet zijn ;insecten!Gelukkig slaap ik niet met mijn mond open ( hoop ik) ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ironische vind ik ook wel dat dit spul verwerkt wordt in VLEESvervangers. Denk je als veganist veilig 'dierloos' te kunnen eten met je kikkererwtenreepjes... zit er gedroogde sprinkhaan doorheen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het geen fijn idee! Ik eet toch liever voedsel zonder insektenmeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er ook niet van. Izerina... stimuleert moet volgens mij met een t, geen d... de juf in mij kan het niet laten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt juf,ik zag het zelf,maar had geen zin het te verbeteren

      Verwijderen