Volgers

Volgers

maandag 16 januari 2023

verhaaltjes

Zo'n 20 jaar geleden was een zoontje van een vriendin ziek. Ik ging verhaaltjes voor hem maken. Klein tekeningetjes en een stukje tekst. Allemaal over de avonturen van onze eerste Merle.De kinderen in de straat vonden het ook wel leuk en kregen een kopie. Zo had ik een paar "abonnees".Mijn man stelde voor om de verhaaltjes op internet te zetten. Ik vond een dierensite,die belangstelling had........Wat ik nooit geweten heb,is dat mijn zus kopietjes draaide van de afleveringen op die site en daar een mooi boek van maakte. Dat vond mijn nichtje bij het leeghalen van haar huis "Mag ik het meenemen naar school,als een extra leesboek voor de kinderen?"vroeg ze.Zo kreeg ik vorige week een foto van een meisje,dat met haar vinger bij de tekst haar leesvaardigheid aan het oefenen was met de avonturen van Merle. Ik vind het leuk,dat op die manier onze eerste Merle nog doorleeft in de fantasie van die kinderen

9 opmerkingen:

  1. Wat is dat leuk! En een verrassing.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat bijzonder Izerina! En wat superlief dat je zus er een boek van had gemaakt. Ze was vast heel trots op haar schrijvende zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!
    Kun je eens een verhaaltje van Merle delen op je blog ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat enig! Dit soort verhaaltjes zijn lief en herkenbaar en daardoor zo aansprekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk. Heb je ook geen link meer van dat webblog ?

    BeantwoordenVerwijderen