Volgers

Volgers

vrijdag 17 maart 2023

piepjes

Wat zijn er toch veel geluidjes in huis. Zelfs de laptop suist. Het tikken van de klok klinkt rustgevend.. Maar het "zuchten"van de koelkast is soms verwarrend. Af en toe toe wipt de deksel van de slowcooker.Dan soms een koor van electronische piepjes. Mijn tablet heeft drie verschillende signalen. Dus weet ik,wat er zo dringend is. De telefoon van mijn man heeft ook drie rinkels. De laptop laat horen,als er mail binnenkomt.En natuurlijk het doorgaande geluid,als er gebeld wordt.Laatst was een vriendin,die veel geappt wordt hier. Ook de huishoudelijke hulp kwam net binnen. Het werd een samenzang van ieders communicatiemiddelen..... Wat was het vroeger simpel. Eén telefoon,het suizen van de kachel en het tikken van de klok. Soms een trilling van de koelkast. Ik ben blij,dat ik tussendoor ook de vogels nog kan horen. Want die geluiden zijn veel mooier. Alleen maar luisteren en niets dringends om te beantwoorden.

2 opmerkingen:

  1. Ja inderdaad . Ik heb het geluk dat ik me af kan sluiten voor wat ik miet wil horen. Zoals nu Fer naar het voetballen kijkt en ik met mijn rug naar de tv op de tablet tik. Ik ben in staat het buiten te sluiten. Het lijkt me vreselijk vermoeiend als je dat niet kunt.

    BeantwoordenVerwijderen