Volgers

Volgers

maandag 20 maart 2023

spreeuw

Gisteren hoorde ik vreemde geluiden in de zitkamer. "Oh nee,een vogel"dacht ik. Ja hoor, er fladderde heel zenuwachtig een spreeuw door de kamer. Ging af en toe op een gordijnroe of boekenplank zitten. Zo hoog mogelijk,zoekend naar de vrije lucht...... Een enkele keer gebeurt zoiets met een kleine vogel. Ze wurmen zich onder de schoorsteenhoed door de schoorsteen in. Op zoek naar een nestelplek.Gelukkig stond de kachel op waakvlam. Via een luchtopening komt de vogel de kamer in. Maar zo'n beestje helemaal in paniek is moeilijk te vangen.....Uiteindelijk zat hij in een kast,veilig in een hoekje geklemd tussen de cd's. Ik had de buitendeur al open gezet. Een theedoek over de vogel,hand om het lijfje en het trillende diertje kon naar buiten.Hij had zo'n haast om weg te vliegen,dat er staartveren achterbleven. Ik hoop,dat hij het redt met minder roer. En ik kon flotsen ruimen

6 opmerkingen:

  1. Dat is altijd een heel gedoe, een vogel in je huis. Ik had ooit in een vorig huis een zwaluwnest onder de dakrand, en de jonge zwaluwen vielen regelmatig de slaapkamer binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat is naar. Maar gelukkig heb je nem weer de vrijheid kunnen geven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De vogel dan vangen is een hele kunst. Heb je goed gedaan zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van de stress gaan ze natuurlijk ook ineens aan de dunne! Ach, je hebt een goede daad verricht door hem weer veilig buiten te zetten en wat zijn dan een paar flotsen om op te ruimen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is me gelukkig nog maar een keer gebeurd, maar ik vond zo'n fladderende bange vogel heel eng. Fijn dat je hem er uit kreeg, het is mij toen ook gelukt hoor, maar ik was echt bang

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat vind ik altijd heel akelig. Ik weet dan vaak niet wie er banger is: de vogel of ik....

    BeantwoordenVerwijderen