Volgers

Volgers

maandag 8 mei 2023

brand

Gisteren waren er twee mensen op bezoek,die net na 9 mnd weer in hun eigen huis woonden.Na een flinke brand. Niet in huis,maar op het balkon. Met toch het gevolg,dat er een muur helemaal aangetast was en flinke rookschade.Het lijkt me helemaal akelig,als je een steeds sterkere brandlucht ruikt,niets kan vinden in huis en de buurman je komt vertellen,dat balkon en muur in brand staan.....Ik had er nooit bij stilgestaan,dat brand ook heel lang angst reacties kan geven. Er gaat daar geen kaarsje meer aan. In het begin blies het meisje(degene die met de brand thuis was) zelfs in een restaurant de kaars op tafel uit.Met de jaarwisseling waren ze ook nerveus. Hoeveel spullen er vernieuwd moesten worden,omdat de sterke geur van smeulen en rook er niet meer uit te krijgen was. Ik probeerde me voor te stellen,hoe vreselijk het is,als je hele huis afbrandt. En er ook geen herinneringen meer over zijn.......Aan het eind van de middag veerde het meisje overeind en riep :"ik ruik een brandlucht". Ik kon haar geruststellen. Drie huizen verder begon men met BBQ-en. Ik hoop voor het stel,dat die angst langzaam zakt.

4 opmerkingen:

  1. Zo heb ik dat met 'vallen', het lijkt niet te vergelijken, brand en vallen. Maar door mijn val van jaren geleden blijf ik, min of meer bang om te vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brand is zó verwoestend! Ik kan me voorstellen dat de schrik er dan nog lang in zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, dat lijkt me inderdaad best ingrijpend en een enorme schrik. Dan zal het barbecueseizoen ook niet makkelijk zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfff ja dat lijkt me een vreselijke ervaring. Buiten dat je alles kwijt raakt ook aan herinneringen ook nog angst. Erg hoor.

    BeantwoordenVerwijderen