Volgers

Volgers

donderdag 11 mei 2023

oibibio

In de jaren '90 was er in Amsterdam een spiritueel centrum Oibibio. Ik had er van gelezen. Toen ging ik met mijn schoonzus een dagje shoppen."ik trakteer je op iets leuks. Thee met iets lekkers bij Oibibio. Kun je het meteen zien",zei ze. Dat vond ik zó bijzonder,want dat centrum was niets voor haar. Ik was de "zweefteef"van de familie en mijn gedachtengoed werd niet gedeeld. Maar mijn schoonzus dacht echt aan mij en ging gewoon mee.......Het was mooi daar met een fijne sfeer. Toen ik een jaar later vier keer naar Amsterdam moest voor bijscholing,nam ik een paar treinen later naar huis. Om bij Oibibio te gaan eten.In het klein is er een paar jaar een gezondheids/fitnescentrum geweest hier. Met de mogelijkheid om iets te eten en drinken. Nog steeds maak ik af en toe de courgettesoep van daar....... Gisteren keek ik een interview met één van de mensen,die in Oibibio werkten. Hij vertelde er over. Alle mooie herinneringen kwamen weer boven

8 opmerkingen:

  1. Ik ben er maar 1x geweest en kan me niet herinneren of we er iets hebben gegeten, alleen dat en op de bovenetages heel veel verschillende tapijten lagen en het er nogal stoffig en muf was, Verbazingwekkend altijd me merken welke details zo blijven hangen,
    Prachtig gebouw dat wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, Izerina. Ik ben er ook ooit een keer geweest. Alleen de naam al spreekt tot de verbeelding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik woonde er om de hoek! En daar ben ik ook geboren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ook een keer geweest en heb er toen gegeten. Het was hip, maar niet lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne schoonzus heb je Izerina! Geweldig als iemand open staat voor wat een ander interessant vindt, en dan gewoon mee gaat!

    BeantwoordenVerwijderen

  6. IK ben er ook een keer geweest en heb er wat gedronken, ik kan me er niet heel veel van herinneren maar zie het interieur nog wel een beetje voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach ja, oibibio. Opgericht door Ronald-Jan Heijn, de zoon van de vermoorde Gerrit-Jan Heijn. Ronald-Jan bezocht de moordenaar van zijn vader in de gevangenis. Om hem te kunnen begrijpen en om hem te vergeven. Wat een bijzondere man. Wat doet hij tegenwoordig?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O izerine. Vreemd. De reactie hierboven is niet van mij. Het verschil is de hoofdletter en onder de link zit geen profiel. Misschien wel bekend bij kou.

    BeantwoordenVerwijderen