Volgers

Volgers

zondag 21 mei 2023

merels

Vanochtend heel vroeg werd ik wakker van de merelzang.In de verte antwoorde een andere merel. Ze hebben het druk in deze tijd. Het merelpaartje in de achtertuin heeft een nest in de braam. Heel veilig.Tot ik in dat hoekje ging zitten,lekker uit de wind. Moeder merel schrok en keek vanaf het gras wisselend van mij naar de opening in de braamstruik.Alsof ze een omweg bedacht,om toch bij haar jongen te komen.Dat lukte. Ze scheerden wel vlak over mijn hoofd. Verloren gelukkig geen flotsen. Het is zo leuk om te horen. Op het moment dat de vogel de struiken beweegt,begint het gepiep van de jongen. Bij het wegvliegen is het meteen weer stil.Als straks die jonge merels uitvliegen,houd ik de boel een beetje in de gaten.Er is nu geen gevaarlijke hond meer. Maar een roofvogel pakt ook een jong vogeltje van het grasveld.Trouwens er zitten ook eksters hier en die vertrouw ik ook niet.

3 opmerkingen:

  1. Pas inderdaad ook goed op met eksters! We waren vorige week op vakantie en er zat een nestje van een merel. Moeder ging weg en dan zijn die eitjes zo kwetsbaar. En helaas kwam er een ekster die de eitjes en nest compleet vernield heeft. Zo sneu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat jij de boel een beetje in de gaten houdt Izerina. Ik ben voor de merels.

    BeantwoordenVerwijderen