Volgers

Volgers

dinsdag 23 mei 2023

het Brieltje

Gisteren bezochten we mijn oude tantetje. 97 jaar en net een kaarsje,dat langzaam dooft. Ook haar fenominale geheugen wordt steeds minder. Maar ze had een goede dag. Dat maakte het bezoek echt gezellig. We praatten over vroeger. Merkte ik,dat ze een onderwerp niet meer wist,dan begon ik over iets anders.Van de bolus werden ook maar wat muizenhapjes genomen.Een gedicht van haar over "echte Brielenaren"heeft jaren lang in het oude gemeentehuis gehangen.Ze wist het te declameren. Na zo'n drie kwartier werd ze merkbaar moe. We ruimden de theespullen op en gingen weer naar huis. Of er een volgende keer komt,is de vraag. Maar nu was het een fijn bezoek.

10 opmerkingen:

  1. Fijn is dat. Dat je het doet zo lang het nog kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 97, wat een leeftijd! Maar fijn dat je nog een tante hebt om te bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dit te lezen en te zien. 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen dat je naar je tante in Ons Brieltje bent geweest. Woont ze in de Plantage?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee in het Catharijnegasthuis. Zeldzaam goede verzorging

      Verwijderen
    2. dacht het gezien de omgeving al te herkennen.het prinsenkwartier is te modern voor de achtergrond,de plantage(carein) is voor mensen met een handicap/dementie enz

      Verwijderen
    3. Oh ja, dat is er ook, daar hoor ik ook altijd goede dingen over. Een aantal van mijn vader's leeftijdsgenoten wonen of woonden daar. @Wil : inderdaad is de Plantage voor een andere doelgroep. Dat bedacht ik me eigenlijk gisteravond al, maar toen had ik al mijn reactie achter gelaten.

      Verwijderen
  5. Wat fijn voor je tante dat je op bezoek kwam, en ook voor jou dat het zo'n prettig samenzijn was!

    BeantwoordenVerwijderen