Volgers

Volgers

maandag 1 mei 2023

wachten

Het is wachten op de ijsheiligen. Daarna kunnen de tomatenplanten in de grond. Tot die tijd staan ze in een potje overdag buiten en 's avonds in de schuur.Ik zet de schuurdeur open,om het "verhuizen"in de avond niet te vergeten. Gelukkig heb ik niet gewacht met plantjes kopen. Er waren verschillende mensen met plannen om tomaten-en paprikaplanten te kopen dit jaar. Vanwege de prijsverhoging in de winkel.Toen ik twee weken geleden naar de kweker ging,was die kooplust goed te merken. De cherrytomaten waren al uitverkocht. Er stonden nog een paar mini-pruimpjes. Ook nam ik trostomaten mee. Ik hoop weer een goede oogst te krijgen. Er gaat niets boven een rucolasalade uit eigen tuin met een paar tomaatjes.

3 opmerkingen:

  1. Iets uit eigen tuin, hoe klein/weinig dan ook is altijd extra lekker vinden wij! We hadden vorig jaar 1 appel en hebben daar een hele poos grapjes over gemaakt. Dat we er lekkere appeltaart van gingen bakken, of een apple crumble gingen maken, of appelstroop.... uiteindelijk was ie niet eens echt lekker, maar we hadden veel lol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je er op tijd bij was Izerina! P.S. Ik ben benieuwd wat je van het kookboek van Teunie vindt. Er staat ook een recept in voor lammetjespap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier wacht ik ook ook tot na de IJsheiligen om eenjarigen en dat soort planten in de tuin te zetten/hangen/plaatsen. Blijft ook altijd weer mooi hoe van een zaadje een hele plant groeit (en bloeit).

    BeantwoordenVerwijderen