Volgers

Volgers

vrijdag 26 mei 2023

rotgevoel

Nog steeds heb ik af en toe een rotgevoel. Over wat dinsdag gebeurde. De Eerste Kamer,die de wet publieke gezondheid aannam. En daarmee aan één persoon een grote macht gaf. Die man/vrouw kan in de toekomst bij een mogelijke pandemie(bepaald door de WHO) alle oude corona-regels weer van stal halen. Terwijl het nut en de sociaal/economische schade daarvan nog niet eens geëvalueerd is. Bovendien kunnen er nieuwe dwangmaatregelen bedacht en opgelegd worden. Niet alleen ziekten vallen onder die wet. Ook het "gevaar"van klimaat kan dwingend bestreden worden met b.v. een klimaatlockdown. Natuurlijk kan de Tweede Kamer achteraf corrigeren,maar daar stel ik me niet te veel van voor.Ik weet,dat we in het NU leven en de toekomst een fantasie is. Maar die fantasie is op gezondheidsgebied wel in een strak corset gegoten.....Dan het gevaar van het toenemende aantal complotdenkers. Laat dat aantal zich maar vermenigvuldigen als konijnen. Dan wordt een mogelijke dictatuur misschien tegengehouden.

2 opmerkingen:

  1. Ik luisterde vanavond naar prof. Bob de Wit, en die zei dat we in een overgangsperiode zitten, waarin eerst het oude systeem in moet storten en er vervolgens een nieuw systeem geboren kan worden, met minder centralisatie en meer regionaal bestuur. Klonk heel plausibel in mijn oren. Dus we moeten nog even volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat soort dingen zo lastig. Zoveel haken en ogen en voors en tegens. De mensheid is zo verdeeld. En hoe meer regelgeving hoe groter de weerstanden maar toch kom je niet altijd om regelgeving heen want totale anarchie is ook niet lekker lijkt me.
    Ik zie er geen gat in en heb slechts mijn kleine eigen ideeen die ook weer niet voor iedereen gelden.

    BeantwoordenVerwijderen