Volgers

Volgers

donderdag 4 mei 2023

teiltje

Bij mevrouw Niekje las ik reacties over "wie doet de vaatwasser". En realiseerde me,dat het hier ouderwets toegaat. De afwas in een teiltje.Ik weet niet beter. Al in mijn jeugd moesten we helpen bij de afwas. Niet eens zo vervelend,want vaak zongen we met zijn allen.Later in ons tweepersoons huishouden werd er altijd met de hand afgewassen. Ook al kwam er visite. De enige keer,dat ik afwassen erg vond,was tijdens een stage in een vakantiekolonie. Met drie mensen de afwas van 90 personen doen met de hand....... We hebben twee grote spoelbakken,dus de vuile vaat stapelt zich in de ene bak op. Meestal laat ik de hoeveelheid niet te groot worden. Ook is er geen afspraak,wie wast. Heeft één van ons zin of staat te wachten op b.v. koffiewater,dan wordt er even afgewassen.De laatste jaren zeg ik vaak "Laat maar staan voor me. Het warme water is goed voor de gewrichten". In de winter is de afwas helemaal ouderwets. Met warm water uit de ketels op de kachel

4 opmerkingen:

  1. ... en natuurlijk heb ik geen vaatwasser, stel je voor! Maar de keuken is vaak niet mijn vriend (in)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi dat jullie erbij zongen Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nu dan wel een vaatwasser, maar ik denk terug aan vroeger thuis, toen er gewoon met de hand werd afgewassen. Mama of papa waste af, ik of broer droogde. Ik vond dat ook altijd gezellig, even met een ouder in de keuken na het eten, lekker nog een beetje kletsen, ondertussen werd er dan koffie gezet. De vaatwasser is een luxe waar ik niet meer buiten wil, maar die afwasmomenten moet ik daardoor missen. Leuk dat je het stokje van me overpakte Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen