Volgers

Volgers

donderdag 8 juni 2023

aardappels

Al een paar keer las ik over de dwingende maatregel,dat boeren hun aardappels op 1 okt uit de grond moeten hebben. En hoe dat botst met de koele weer in het voorjaar. Vooral de frietaardappels hebben waarschijnlijk meer tijd nodig om groot en zetmeelrijk te worden. Wat een bureaucratie.De natuur laat zich niet dwingen en in regels vatten........Het zou kunnen betekenen,dat er niet voldoende frietaardappels zijn. Hogere prijzen,hopelijk ook voor boeren. En voor de tussenhandel. Misschien zelfs voor ons frietje bij de frietkraam........ Nu zijn wij niet van die friet-eters. Maar eerdaags ga ik toch eens genieten van een lekker bakje friet.Vanavond was ik ook blij met mijn gewone grote nieuwe aardappels. Ik maakte rösti en dat schaaft zoveel makkelijker.Ik hoop niet,dat er nog meer groenten e.d. te maken krijgen met de achter een bureau bedachte stikstofregels. De prijzen van voedsel zijn al hoog genoeg. Droogte in b.v Spanje zorgt ook al voor een kleinere opbrengst en export. Allemaal factoren,die met ons bordje eten te maken hebben.

5 opmerkingen:

  1. Nee, die regel vind ik ook een vreselijk staaltje bureaucratie. Ik kan ook gewoon niet begrijpen dat mensen dat zelf ook niet een domme regel vinden. Net wat je zegt: de natuur laat zich niet haasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, zelf koop ik nooiit aardappels... maar Elly heeft gelijk, we zijn vreemd bezig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dwingende maatregel??? Wat nu weer...zucht. (En, overigens: het lukt me tegenwoordig vaak NIET om me aan te melden en te reageren. En soms wel, zoals nu. Ik snap niet waar dat aan ligt)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, af en toe een frietje. Ik hoop met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen