Volgers

Volgers

zondag 11 juni 2023

verwarrend

Bij "de nieuwe wereld"was een boeiend interview met een psychiater,die in gezonde voeding gedoken was. Door eigen klachten ging ze voedingswetenschap studeren,om te kijken welk voedsel het beste is voor het brein. Ze kwam tot mijn verbazing uit bij een keto-bijna carnivoor dieet.Met weinig groenten en fruit.Het werkte bij haarzelf en ook clienten met psychische problemen knapten er van op.Ik snapte al haar argumenten. Maar raakte toch in verwarring. Want de "veel groenten/fruit en noten,hooguit een beetje vlees en zuivel kant" snap ik ook heel goed. En spreekt me meer aan......De interviewster haalde nog het klimaat er bij. En de hetze tegen de Nederlandse veeboeren.Dan zouden niet veel mensen het carnivoor-dieet kunnen volgen.Ik denk wel,dat ik bij b.v. een depressie beslist die voedings-visie zou willen proberen.Mijn man eet zo af en toe een paar weken keto om snel en zonder honger af te vallen.Niets voor mij. Tot nu toe ben en blijf ik een bijna planten-eter.Heerlijk,er ligt een witte perzik te geuren

4 opmerkingen:

  1. O wat lastig om het beste voo jezelf te beslissen wat eten aangaat. Ik probeer momenteel zo voorzichtig mogelijk om te gaan met dingen dwaarvan ik weet dat ze last kunnen bezorgen. Wel heb ik gemerkt dat koolhydraat ook niet zo lekker is voor de darmen maar ja ik eet het wel maar nu geen toegevoegde suikers meer. Of in ieder geval zo min mogelijk,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook een planteneter, met af en toe een uitstapje naar vlees en vis. Ik streef geen speciaal dieet na, ik snoep ook graag, maar dat doe ik met mate. Verder eet ik niet alles wat ik lekker vind, maar vind ik alles wat ik eet lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag me dan toch af door wie die dame betaald wordt... Ik houd het lekker bij mijn plantendieet, dat bevalt me prima en is volgens mij toch echt wel 'beter voor het milieu'... dan stresskoeienfabrieken en land wat opgeofferd wordt voor veevoer, in plaats van mensenvoer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel een bijzondere stelling inderdaad, dat je juist vooral veel vlees moet eten. Ik denk dat dit advies niet zo heel goed bij onze huidige tijd past.

    BeantwoordenVerwijderen