Volgers

Volgers

woensdag 14 juni 2023

beter laat dan nooit

Het slaapkamerraam is op het westen. In de zomer warmt de avondzon de kamer nog meer op.Ondanks dat de hele dag ramen en gordijnen dicht zijn. Het gordijn was oud en aan vervanging toe. Ineens dacht ik: "Waarom geen rolgordijn?Dan kan het schuifraam een stukje open,terwijl het gordijn verder dicht is. Bovendien isoleert het in de winter ook beter".Daar had ik nog nooit aan gedacht. En 10-20 jr geleden was ik jonger en kon beter tegen de hitte. Ook verwarmde een gevelkachel bij nachtvorst de slaapkamer prima.Met de huidige energieprijzen verwarmen we elektrisch van de zonnepanelen(hoe lang nog-saldering?)....... Mijn man zei ineens"Waarom doen we dat in de woonkamer ook niet?"Even dacht ik aan de gezelligheid van stoffen gordijnen. Maar het argument "gasprijs"won. Ik weet,dat rolluiken nog beter zijn. Maar dat gaat bijna niet hier. Nu dus afwachten of dit ons brengt,wat we in theorie bedachten.

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben idd rolluiken aan de buitenkant. Dat isoleert best goed. Succes met de rolgordijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gebeurt mij ook nog al eens, dat ik me verbaasd afvraag waar om ik er niet eerder aan dacht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben hier vensterluiken. Hoe goed rolluiken isoleren weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas we hebben geen ruimte voor luiken. Anders had ik dat wel willen hebben

      Verwijderen
    2. Wij hebben overal rolgordijnen. Bevallen uitstekend!

      Verwijderen