Volgers

Volgers

zondag 18 juni 2023

regen

Rond half zes werd ik wakker van een ongewoon geluid. REGEN. Snel het bed uit,om de ramen dicht te doen. Ik ging naar beneden voor een kopje thee. Het rook naar die typische "regen op droge grond"geur buiten. Ik hoorde bijna kleine stemmetjes in de tuin"Oh heerlijk,eindelijk drinken".Maar een kwartiertje later kwam de stank van het riool via de putjes en het toilet het huis in. Want daar is natuurlijk ook langdurig veel te weinig water door gestroomd........De buienradar gaf een heel gebied aan.Maar hier valt het in kleine druppels. Gelukkig geen stortbuien,die alles plat slaan .Even dacht ik er aan om beneden te blijven en voor het douchen lekker in de regen te gaan staan. Maar het bed lokte en ik heb nog een uurtje gedommeld bij het ritme van de regen.

4 opmerkingen:

  1. Wij waren op de fiets naar Brugge. Daar begon het. Ik zag het somber in, want bijna twee uur fietsen en we hadden niets bij ons. Ja, vrij stom natuurlijk. Maar toen we koffie hadden gedronken op een terras onder een parasol, stopte het en kwamen we helemaal droog over. Hier regent het ook al een tijdje nu. Maar het stopt bijna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op een buienradar wordt aangegeven dat het NU hier regent. Niets.Nog. Hoop wel op wat druppels. Voor de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ook. Ik maak me zorgen over de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor vandaag staat er ook veel regen op het programma, en ik hoop echt dat het ook gaat gebeuren. We hebben hier in de Achterhoek hoogstens een paar kleine drupjes gehad.

    BeantwoordenVerwijderen