Volgers

Volgers

vrijdag 2 juni 2023

vlees

Deze week keek ik een programma "de vegaburger de norm". Het viel me op,dat de kijk van veganisten richting vleeseters aan het verharden was. CO2,stikstof,de hele klimaatriedel kwam voorbij.Ik kan me voorstellen,dat men probeert mensen wat minder vlees te laten eten. Maar doe dat zonder dwang en veroordeling. De vleestax is er nog niet. Maar wat niet is ,zal wel komen......Op een proeverij van een vleesboerderij werd mensen gevraagd of ze veel vlees aten en wilden minderen. De meesten bleven bij hun manier van eten. Zelf was ik jaren lang vegetarier en eet nu wel eens een hapje vlees mee,als ik het maak voor mijn man.Daar heb ik nooit moeite mee gehad,ieder zijn keus( en vit B12).....De vegaburger werd gepromoot. Ik denk,dat als die echt veel goedkoper was als vlees,meer mensen voor dat schijfje zouden kiezen. Zelf houd ik er niet van. Te veel nep-smaak. Waarom moet er altijd een bijna gelijkende vervanging voor vlees zijn? Geef mij maar een lekkere bonen of granenschotel.

2 opmerkingen:

  1. Ik eet nooit vleesvervangers, vind ze ook niet lekker. Wel veel bonen, ik maak ook falafel van kikkererwten, maak mijn eigen hummus en vind verder alle peulvruchten lekker, mits lekker klaargemaakt natuurlijk. Ik ben geen vegetariƫr maar eet eens per week, soms eens per twee weken wel vlees. Een gehakballetje, een stukje kip of braadworst (een halve). 's Winters eten we ook wel ossobucco of hachee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk. Ik zag het ook en zo te lezen lijk ik veel op je wat vlees betreft.

    BeantwoordenVerwijderen