Volgers

Volgers

woensdag 1 november 2023

simpele genoegens.

Vanochtend was de hulp in nood(huishouden) er. Ze weet,dat ik een glimmend schoon aanrecht en gootsteen erg waardeer. Zelf heb ik niet meer de kracht om het zó blinkend te krijgen. Leuk,ze doet er dan erg haar best op.Intussen ging ik een straat verder eitjes kopen. Kakelvers,uit het hok gehaald.Dat zijn van die simpele genoegens.Goed voor een glimlach. Intussen staat de thee te trekken en heb ik een mooi boek. Om me heen heb ik een paar mensen,die last hebben van het grijze regenweer en daar bijna de winterblues van krijgen.Dat lijkt me erg,want het weer kun je niet veranderen. Alleen je ervaren van die grijsheid buiten en daar warmte binnen(letterlijk en figuurlijk) voor in de plaats zetten.En misschien helpen simpele genoegens daarbij.

6 opmerkingen:

  1. Simpele genoegens zijn de beste! Wat fijn, een hulp!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk: een hulp én kakelverse eitjes... een dag met een gouden randje lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat klinkt dat knus en gezellig: eitjes zo van de kip , kopje thee, mooi boek en een blinkende gootsteen....simpele genoegens, jááá!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat is zo, simpele genoegens zijn misschien wel de grootste genoegens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dol op simpele genoegens! Dus ik kan me helemaal vinden in deze post Izerina.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk blogje na een dag hard werken. Ja ja. Mijn hulp komt pas volgende week en ik dacht dat ze vandaag al terug zou zijn. Ik werk niet vaak zo hard. Geeft wel een gevoel van voldoening he. 😊

    BeantwoordenVerwijderen