Volgers

Volgers

dinsdag 26 december 2023

doorgestreept

Het was gisteren een heerlijke binnendag. Nog twee keer kon ik droog een klein rondje doen. Op dit moment lukt wandelen even niet goed.. Maar een mooi boek en lekker kerstbrood is een andere aangename invulling.Het was af en toe heerlijk stil hier. Mijn man probeerde een sataliet-ontvanger uit en ik zat bij de kachel te lezen.........Ik besloot het laatste stukje van mijn adressenboekje over te schrijven. Ik had het in stukjes verdeeld.. Het boekje werd oud. En er waren zoveel adressen doorgestreept. Meestal door overlijden. Soms door verhuizen. Of zomaar vanzelf uit elkaar drijven. Het nieuwe boekje is de huidige familie en vriendengroep. Ik hoop,dat het nog even duurt,voor de eerste streep verschijnt.

7 opmerkingen:

  1. Ik denk dat doorspreken een andere impact heeft als digitaal verwijderen. Tja dat geldt voor mij. Ik heb daar vaak wat moeite mee. Toch weet ik dat het misschien alleen het idee is. Daarmee verdwijnt de herinneringen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, dat zou ik ook eens moeten doen. Een vers boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ja herkenbaar, je adressenboekje. In de mijne staat zoveel doorgestreept. En een aantal mensen uit een ver verleden. Ik wens je prettige mijmer- en leesdagen. Het weer nodigt daar ook echt toe uit, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tientallen addressenboekjes heb ik versleten, nu alles digitaal en in 'the cloud'. Kan het nooit meer kwijtraken. Maar mis een boekje ook wel een beetje. Terugbladeren door oude boekjes zie je namen en adressen en die roepen weer herinneringen op, kan heel leuk zijn (of heel verdrietig) maar altijd vrij bijzonder vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het oude adresboekje bewaar ik ,het geeft een beetje de geschiedenis van je leven aan .familie die kleiner wordt,kennisen,vrienden,verhuizingen alles staat beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een jaar of wat geleden ook een nieuw adresboekje genomen. Ik werd ook wat treurig van die doorhalingen. Maar ja, daarna heb ik al weer heel wat moeten strepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat klinkt dat heerlijk genoeglijk Izerina! Ik zie het gewoon voor me. Ik houd van zulke rustige momenten en dagen.

    BeantwoordenVerwijderen